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V. Hie hebet sich an die bybel die fünff bücher her Moyses. Das erste bůch Genesis das erste capittel wie gott himel und erden beschůff
XVI. Wie der engel Adam und Evam user dem paradiß treyp
XXV. Von der arcken die Noe machte als in gott geheissen hatt
XXIX. Also Noe lag und schlieff uff einem rebacker und hatt satt getruncken und lag enblösset das man ime die schamme sach und kam sin iunger sun und spottete sin und die andern zwen eiltesten süne dachten in mit einem mantel
XXXIIII. Wie die zehen süne machten berhaffttig die zehen geslechtte
XXXIX. Von Noees sünen wie sü den thurn Babilonie buwetent und do sü den thurn fünff tusent schritt uff gemurten und nün hundert und sehß und sehczig schrit do verwandelt gott ir sprach das keiner den andern kunde verston. Das dett gott umb ir übermůt etc.
XLIIII. Wie gott mit Abraham rette nachtes in dem schloff und wie Abraham clagte das er nit kinde hette
XLIX. Also zwen engel mit Loth retten und sprochen er soltte uß der statt gon unser herre woltte sü verderben mit füre und do Loth mit siner frǒwen und mit sinen zweyen döchtern für die statt kam do sach sü umb sich und woltte sehen wie es der statt erging. Do wart sü zů einer salcz sülen wann die engel hatten es in verbotten das sü nit umb sich solte sehen etc.
LII. Von Ysaacs geburt wie in Saram gebar in irem alter und Abraham beschneid in an dem achsten tag
LIII. Hie was Agar in der wůste und wolte sü und ir kind durst gestorben sin. Do kam der engel zů ir und dett sü ir ǒgen uff. Do sach sü einen burnen. Do gab sü dem kindelin zů trincken etc.
LXII. Hie lag Jacob uff einer heyden und schlieff und hat einen stein under sinem houbet und sach in dem schloff ein leyter von der erden biß in den himel gon und an der leyter gingen die engel uff und nider und zů öberst an der leytern was unser herre
LIIII. Wie Abraham sinen sůn Ysaac gott oppfern wolte und in ein engel by dem arm hielte etc.
LVII. Hie kam Rebecka zů dem burnen und vant Abacuck by dem burnen und gab ime zů trincken und hieß in dem lembelin ouch geben
LVIIII. Wie Esǎwe sin erste geburt verkouffte Jacoben umb ein schissel mit linßen
LXI. Wie Ysaac sin ougen dunckel wurden und Jacob sinen vatter geiegs brocht in der moß als ob es Esawe wer und er im den segen gab etc.
LXVI. Dis saget wie gott Racdas sü eynen sůn gebar den
LXIX. Wie Jacob mit sinen frǒwen und kinden und vihe wider heim in sins vatters Ysaacs lant fůr
LXX. Wie Esawe enpfant das Jacob sin brůder kam und ime engegen fůr und in enpfing erlichen mit pfiffern und mit trumptern und mit rittern
LXXII. Wie Symeon und Levi den künig und sinen sůn toten darumb er in ir schwester Dina enweg fůrte und genotzoget hetten
LXXV. Wie Jacobs süne iren brůder Joseph in den burnen wurffen oder in die zysterne do die bösen tier ynne worent und in darnach verkoufftent
LXXX. Wie dem künig Pharon trǒmet wie das er sach in dem schloff süben veißter ochssen und süben mager ochssen und süben dirrer eher und süben voll eher etc.
LXXXIII. Wie Joseph sinen brůdern nach ylte und vant sinen kopff dem iungern brůder in sinem sacke mit korn den er im darin hette geleit heimlichen
LXXXVII. Wie Jacob in Egypten fůr selb sübentzigest und Joseph fůr ime engegen mit herlicheit
LXXIX. Wie Jacob sin sůne alle besante und berůfte für sich
LXXXXI. Wie Jacob starp in Ebron und in sin sůne alle beweintent und clagetent
LXXXXIII. Wie Moyses geboren wart von Jochabet und heimlich verholen wart von dem künige
LXXXXIIII. Wie Moyses das kindelin dem künige die cron under die füsse warff als er es uff dem schoß hatte
LXXXXVI. Wie Moyses Tarbis die mörin zů der e nam vor irem vatter dem mören künig
LXXXXVIII. Wie gott Moyses erschein in den bürnenden böschen
LXXXXIX. Wie die růt verwandelt wart zů einer slangen alz es gott wolt
CI. Wie Moyses und Aaron zů dem künig Pharon gingen
CV. Wie Moyses gebotten wart von gott die ander ploge das die krotten uß dem wasser gingent und an die bette logent von ir ungehorsamkeit wegen
CVI. Die dritte plog ist das sü gott mit mucken plogete und die mucken stochen lüte und vihe zů tode
CXVII. Wie künig Pharon ertranck in dem roten mere mit allem sinem volcke also er den juden noch woltte iagen do warff gott von himelrich groß füre uff in und uff sin volcke
CXIX. Wie Moyses mit der růten an den stein slůg dz wasser daruß ran
CXXVII. Wie Moyses und Aaron selb sübenzigest an den berg gingen
CXXXIII. Wie Moyses Aaron wyhete zů ewarten
CXXXIIII. Wie die Iuden das kalb anebettetent in Oreb
CXXXVIII. Wie gott Moyses die zehen gebott zům andern mol gab
CXLVII. Wie Caleph und Iosue den wintribel absnitten und in trůgent an einer stangen von dem gelobten lande zů Moyses und den sinen von Ysrahel
CXLIX. Wie Maria Moyses swester starb
CLII. Wie Moyses und sin volcke dem künig Seon sin houptstatt angewunnen
CLV. Wie Balam mit dem engel rette
CLX. Wie gott Moyses das gelobte lant zöigete uf dem berg
CLXV. Wie Moyses starp uff dem berg Agrim und in gott selber begrůb
CLXIX. Wie Josue mit dem volcke durch den Jordan zoch
CLXXI. Wie Josue Jericho gewann die gůte statt
CLXXII. Wie das volcke Nachar versteyntent als er den banne zerbrach und den güldin rigel stal
CLXXIIII. Wie Josue einen altar buwete uff dem berg gott zů lobe
CLXXVI. Wie Josue fünff künige hatt erslagen und sü alle fünff hingen vor der statt an einem galgen
CLXXVII. Wie Josue gottes knecht vier und zwentzig künig erslůg und als ir volcke
CLXXXIII. Wie der engel dem volg erschein in Galga
CLXXXV. Wie Achior den künig Eglon ersticht mit einem blossen swert
CLXXXVI. Wie Sanigar der heyden sehs hundert erslůg mit einem wagen
CLXXXVIII. Wie der hertzog Syzora in ein gezelte floch und entslieff von müde in dem gezelte. Do kam Johal die frǒwe und slůg ime einen langen stehelin nagel durch sinen helm und durch sin ougen dz er starp
CLXXXXII. Wie Gedeon gott batt umb wortzeichen als er striten wolt und leit ein schoff vell uff das velt und wer es das himel tǒwe daruff viel so gesigte er an den heiden. Wer es aber nit das kein tǒwe daruff viel so verlüre er. Do gewert in gott und viel tǒwe daruff do was er fro do wust er wol das er den heyden an gesigete
CLXXXXVI. Wie Gedeons volcke aber streit mit den heyden
CCV. Wie Jepte mit dem künig Amon streit und im an gesigete darumb oppferte er sin dochter in das füre also er das gott verheissen hett
C CVIII. Wie Sampson geboren wart
C CXII. Wie Sampson tusent heiden erslůg mit eins esels kinbacken
C CXVI. Wie Sampson die süle zuchte und die sül viel
CCXVIII. Wie Beniamyn aber gottes volcke erslůg
CCXXI. Von Samuels gebürt
C CXXVI. Wie die müse den heiden grossen schaden detten
C CXXVIII. Wie Samuel einen altar buwete in Ramathan
CCXXX. Wie die erde die heyden verslang
CCXXXV. Wie Saul zů künig gemachet wart
CCXXXIX. Wie Jonathas mit den heyden streit
CCXLII. Wie David zů künig erwelet wart
CCXLV. Wie Gollias das houbet ab wart geslagen von David und es für den künig Saul trůg
CCXLIX. Wie sich David unsynnig machte
CCLV. Wie Nabels frǒwe zů David kam und in batt das er sinen zorn abe ließ und viel ime zů fůß von irs mannes wegen
C CLVIII. Wie Saul mit der zobererin gar ernßtlichen rett
C CLIX. Wie Achis mit David rette gar ein schön rede
C CLX. Wie Saul starp und sü in würdeclichen clagtent und in ouch begrůben und weintent wann er wart von den heiden erslagen
CCLXIIII. Wie David in Ebron fůr mit sinen mannen
CCLXVI. Wie Joab und David miteinander strittent
CCLXVIII. Wie Sauls dochter Nichol zů David kom als er künig was worden über das gantze jüdensche lant nach dem also er nach ir gesant hatte
CCLXIX. Wie David Achab und Benna hend und fůß abeslůg und sü an den galgen hing
CCLXXVI. Wie David aber mit den heyden streyt
CCLXXIX. Wie Joab mit den Amoniten streyt
CCLXXXI. Wie David Bersabe beslieff
CCLXXXII. Wie Joab Uriam vornan an die spitz des strites schiht wann David hatte Joab das gebotten umb das im David sin wip beslieff
CCLXXXIIII. Wie Bersabe Salomon gebar
CCLXXXV. Wie Amon by siner frǒwen slieff
CCLXXXVI. Wie Absolon sinen knechtten gebot wanne Amon truncken würde das sü in ertötetent darumb das er im sin swester genotzoget hette über iren willen
CCLXXXVII. Wie Absolon sinem vatter David zů fůß viel und mit im versünet wart wanne David wolte in nit sehen umb das er Amon ertötet hatte wann sin smertz hette sich ernüwert von sinem sün Amon
W//// und lief in in // // dem sal und // //Davids frǒwe//
CCLXXXXI. Wie sich Achittopel selber erhing in sinem huße
CCLXXXXII. Wie Absolon fliehen woltte und sasß uff sinem mul und kam under ein dicke eich und bewant sich das hor umb die este das er můst bliben hangen und lieff dz mul von im do wurdent dry pfil in in geschossen
CCLXXXXVI. Wie Joab Amasa heimlichen erstach
CCCIIII. Wie gott den wissagen zů David sante do er wider gott gesündet hatte dovon das er sin volcke zalte von grosser hochfart. Und darumb verhangte gott über in einen grossen sterbet der werte von morgen biß zů vesper zyt und sturben me dann sehß tusent menschen
CCCV. Wie David sinen sün Salomon zů künig machte
CCCIX . Wie David alt und kranck was worden und man im ein junge jungfrǒwe zů leid die in wermen solte
CC CXIX.//ließ ein erin süle////giessen
CCCXXI. Wie Salomon die arch ließ in den tempel tragen
CCCXXIII. Wie gott Salomon erschein in dem sloffe
CCCXXVI. Wie Nathan der wissag mit Salomon rette
CCCXXXI. Wie künig Salomon starp nach dem also er der mynn bůch gemachte
CCCXXXIII. Wie gott den propheten Semiam sante zů künig Roboam und der prophete stunt by dem altar und schrey wider den künig
CCCXXXVI. Dis saget wie Helyas der prophet geboren wart
CCCXXXVII. Wie Helyas der witwen sůn von dem tode erquickte
CCCXLI. Wie Helyas uff einem fürin wagen in das paradiß wolte varen
CCCXLVII. Wie der künig Syrie heimlichen verborgen lag
CCCLI. Wie der kunig alles volck in Ysrahel sante
CCCLIIII. Wie man die kind dem künig Nabuchodonosor brocht
CCCLV. Wie der künig Nabuchodonosor sim abgott ein güldin sül machte
CCCLVIII. Wie Daniel und alles volcke zů dem abgott gingent und Daniel zerbrach den heiden iren abgott und die grosß güldin süle daruff der abgott stunt vor des küniges und des volckes angesicht
CCCLIX. Wie sü Daniel in den tiergarten under die lǒwen sacztent und der engel fůrt Abacuck by dem hor in dem tiergarten und gebot dm Daniel zů essen zů bringen
CCCLXII. Wie der kunig Nabuchodonosor in sinem sal hin und har ging und sach die schöne statt Babilonie die er gebuwen hette
CCCLXIIII. Wie man den künig Nabuchodonosor zů Daniel brochte als er in dem walde was gelouffen als ein tier und was gar ungestalt
CC CLXVII. Wie Babilonie gewunnen wart und die vient nachtes über die mur in vielent und dem künige Balthezar toden
CC CLXVIII. Wie künig Darius richssete nach dem als Balthezar ertötet was und sin fürsten verrieten Danielem das er aber under die lǒwen wirt geworffen in einen holen stein
CC LXIX. Wie künig Darius weinte umb Daniel
CCCLXXVIII. Wie sich Judith hübsch zieret mit irem gewande
CCCLXXXI. Wie Judith Holoferno das houbet ab slůg
CCCLXXXIIII. Hie kam Joachim von Jherusalem und alle priester in die statt Bettulia und besohent die frǒwe Judith
CCCLXXXVIII. Von dem jüngsten tag und wie gott an dem jüngsten tag zů gericht siczet
Papier. Wasserzeichen: Piccard, Wasserzeichenkartei Nr. 75792 (1442), 76379 (1455), 76008 (1455), weitere Formen nicht bei Piccard, finden sich z.T. auch in VadSlg Ms. 343d. Ergänzungen bei der Reparatur des Hächler, St. Galler Wasserzeichen. Findbuch, St. Gallen 2007
Buchkursive von einer Haupthand,
Biblisch Historien. Teütsch geschriben, gar alt, Erster Thayl
, gleichlautendes Papierschild ehemals auf dem Vorderdeckel, s. Foto im Restaurierungsprotokoll. Neue Schliessbänder aus Leder. Alte Vorsatzblätter (
Hans Ottund
Hans. Zum Maler
J. Studer dono dedit N° 8., im Donatorenbuch VadSlg Ms. 10, 20r unter
Teutsche geschribne Büecheraufgeführt:
N° 8. Ein gar alte Bibel mit figuren gezieret, der erst theil. in. fol.Im Katalog der Handschriften von
A 2 in folio. Teutscher Bibel mit figuren, erster theil, auf papier. Alte Signaturen: auf dem
Ha 2, im
A3.